Skip links

Kampania społeczna “Zdolni bez ale”

Wytrwałość, zdolność do adaptacji, empatia, wysoka komunikatywność, samodyscyplina…to tylko niektóre z cech, które kształtuje niepełnosprawność. I to każdego dnia- podczas rehabilitacji, kontaktów z ludźmi czy wyjścia do sklepu. A co najważniejsze, to pożądane cechy (i Twoja przewaga) na rynku pracy. Dodaj do tego swoje wykształcenie oraz kompetencje i wyrusz na poszukiwania wymarzonej pracy, która da Ci dobre pieniądze i pozwoli się spełnić zawodowo. Dołącz do Kampanii “Zdolni bez ale” i znajdź swoją wymarzoną pracę lub pracownika. 

Kampania „Zdolni bez ale!” odpowiada na społeczne problemy, dotyczące pozycji osób z niepełnosprawnościami na polskim rynku pracy. Krzywdzące stereotypy, niewiedza pracodawców, pozorne bariery finansowe czy lokalowe… to wszystko potrafi zahamować rozwój zawodowy osób z niepełnosprawnościami i uniemożliwić im znalezienie wymarzonej pracy.

Fundacja Moc Pomocy razem z partnerami Rocket Jobs, Openfield i PFRON postanowiła odpowiedzieć na te problemy. Z jednej strony inspirujemy osoby z niepełnosprawnościami do poszukiwania pracy, z wykorzystaniem cech wykształconych w procesie rehabilitacji. Z drugiej przekonujemy pracodawców o wysokim potencjale osób z niepełnosprawnościami, ze szczególnym naciskiem na ich umiejętności miękkie, takie jak wysoka determinacja, zdolność do adaptacji czy empatia.

W efekcie dążymy do sytuacji win-win. Gdzie pracodawca zyskuje cennego pracownika, a więc zwiększa różnorodność zespołu, kształtuje społeczne postawy w firmie, tworzy przyjazne środowisko pracy i może skorzystać z ulg czy dofinansowań. Z drugiej strony osoba z niepełnosprawnością zyskuje pracę, przez co wzrasta jego poczucie wartości i samoocena, staje się bardziej niezależny, a także zyskuje możliwość rozwoju zawodowego i uczestnictwa w życiu społecznym.

Bohaterami kampanii są Jasiek Mela – podróżnik, społecznik i mówca motywacyjny, Rafał Mikołajczyk – działacz społeczny, mówca, sportowiec i założyciel Fundacji Moc Pomocy, Anna Klecha – anglistka, mentorka i edukatorka oraz Tomasz Poniatowicz – architekt i deweloper.

Partnerem Głównym kampanii jest portal pracy RocketJobs.pl, który zainspirowany akcją zamieścił specjalny filtr na swojej stronie, wskazujący oferty pracy szczególnie otwarte na osoby z niepełnosprawnościami. Partnerem kampanii jest również Openfield zajmujący się obsługą projektów badawczych, przygotowujący specjalny raport o współczesnym rynku pracy w Polsce oraz możliwościach, jakie oferuje osobom z niepełnosprawnościami. A Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych współfinansuje Kampanię “Zdolni bez ale”. 

Wejdź na stronę www.zdolnibezale.pl i przekonaj się, że jesteś zdolny do pracy bez żadnego ALE.

Ta strona korzysta z ciasteczek. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że akceptujesz ich użycie.