ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/2024
1. Nazwa i adres Zamawiającego
Fundacja Moc Pomocy
Ul. Litewska 2/68
51-354 Wrocław
Adres strony internetowej: fundacjamocpomocy.pl
2. Opis przedmiotu zapytania
Przedmiotem zapytania jest usługa marketingowa w postaci przygotowania szczegółowego mediaplanu, zakup mediów, przygotowania strategii komunikacji, wykonania spotu i materiałów wideo do kampanii społecznej,która jest dofinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
3. Opis kampanii:
1) Tytuł kampanii: „Zdolni bez ale 2.0”
2) Typ kampanii: Kampania społeczna prowadzona w mediach: telewizja, radio, media społecznościowe, internet, outdoor.
Projekt zakłada produkcję spotów reklamowych emitowanych w telewizji, spotów audio emitowanych w radio, przygotowanie kampanii outdorowej a także treści wizualnych i video do emisji w mediach społecznościowych czy portali internetowych. Realizacja podcastów i mailingów.
3) Cele kampanii: Budowa pozytywnego wizerunku osób i sportowców (w tym dzieci) z niepełnosprawnościami zarówno wśród samych niepełnosprawnych, jak i w całym społeczeństwie (w tym wśród rówieśników).
Zmiana świadomości społecznej dotyczącej osób z niepełnosprawnościami przeciwdziałająca dyskryminacji tej grupy. Promocja aktywności fizycznej wśród osób z niepełnosprawnościami oraz osób pełnosprawnych.
Dotarcie z kampanią do minimum 12 milionów użytkowników i zmiana postaw społecznych wobec osób z niepełnosprawnościami.
4. Założenia kampanii:
1. TV – spoty w ogólnopolskich i sprofilowanych stacjach o najlepszym indeksie dopasowania w grupie docelowej i potencjale budowania dotarcia, w wybranych kanałach grup Polsat, TVN. Emitowane w czasie antenowym pozwalającym osiągnąć zadowalającą oglądalność (ocena na podstawie dostępnych badań oglądalności). Kampanię będzie tworzyć spot 30 sekund prezentujące ideę kampanii.
2. Radio – spot wybranych stacjach radiowych o najlepszym indeksie dopasowania w grupie docelowej, emitowany w czasie antenowym pozwalającym osiągnąć zadowalającą słuchalność, głównie w wybranych stacjach grupy Zet oraz Agora. Czas trwania: 30 sekund. Wynik słuchalności w pasmach emitujących reklamę, jingiel sponsorski i audycje z bohaterami kampanii i ekspertami, traktujące o problemie jakim jest podejście do OzN oraz zatrudnianie i proces rekrutacji.
Dodatkowo przygotowany zostanie Podcast “Zdolni bez Ale”o rynku pracy i problemach z tym związanych, o wyzwaniach i rozwiązaniach gdzie będziemy rozmawiać z ekspertami, przedstawicielami NGO, instytucji samorządowych, firm oraz samych OzN. Podcast będzie emitowany na Spotify oraz w wybranym radio z którym fundacja będzie współpracować w ramach kampanii.
3. Kino – spoty i formaty graficzne ruchome emitowane w sieciach kin studyjnych oraz multipleksach. Kampania kinowa będzie sprofilowana pod względem precyzyjnego dotarcia do grupy docelowej. Wyniki oglądalności vs ilość osób na seansach.
4. Internet
a) dystrybucja spotów w portalach internetowych oraz serwisach tematycznych: kampania optymalizowana pod kątem osiągnięcia jak największej liczby wyświetleń wideo realizowanych w ramach kampanii, targetowana pod kątem szerokiego dotarcia do odbiorców;
b) kampania w mediach społecznościowych optymalizowana pod kątem emisji wideo oraz przejść do specjalnie przygotowany landing page, na którym użytkownicy będą mogli uzyskać dodatkowe informacje o kampanii i bohaterach oraz zobaczą, jak można zatrudniać OzN, gdzie OzN mogą znaleźć pracę
c) kampania z wykorzystaniem sieci reklamowej Google (Google Display Network), której celem będzie przekierowanie użytkowników do landing page. W kampanii GDN wykorzystany zostanie zarówno spot, jak i reklamy statyczne nawiązujące do kampanii. Na tym etapie celem działań będzie utrwalenie zbudowanej świadomości oraz zachęcenie użytkowników do poszerzenia informacji zawartych na landing page.
d) nośniki własne – www, profil Facebook, Instagram, na których prezentowane będą wszystkie materiały związane z kampanią.
5. Konferencje HR
Wystąpienia przedstawicieli Fundacji i wybranych bohaterów kampanii prezentujących kampanię, wyniki badań oraz pokazanie pracodawcom, że warto zatrudniać OzN, oraz jak Fundacja pomaga w edukacji i dostosowaniu miejsc pracy
6. Raport z działań kampanii
7. Budżet kampanii: 748.050 zł
Szczegółowy podział budżetu będzie przekazany w indywidualnych rozmowach.
7. Kryteria wyboru agencji realizacji kampanii
1) Doświadczenie agencji w prowadzeniu kampanii promujących wydarzenia organizowanych w Polsce (ilość przeprowadzonych kampanii) 0–4 pkt (0 pkt. – 0 kampanii, 1 pkt.– 1 kampania, 2 pkt – 2 kampanie, 3 pkt – 3-4 kampanie, 4 pkt – minimum 5 kampanii)
2) Realizacja wszystkich założeń do kampanii w proponowanym przez Zlecającego budżecie – 0–3 pkt (3 punkty za spełnienie wszystkich założeń)
4) Kreatywne wykorzystanie Social Mediów i innych działań w kampanii – 0-2 pkt (2 pkt – najlepsza propozycja wg Zamawiającego, 1 pkt – druga najlepsza propozycja wg Zamawiającego)
7. Zapytanie dotyczy kodu CPV
79340000 – 9 Usługi reklamowe i marketingowe 79341000 – 6 Usługi reklamowe
79341400 – 0 Usługi prowadzenia kampanii reklamowych 79342000 – 3 Usługi marketingowe
8. Waluta w jakiej będą prowadzone rozliczenia związane z realizacją zamówienia PLN
9. Opis sposobu przygotowania oferty
Wymagania podstawowe:
1) Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do podpisania oferty
2) Podpisy złożone przez wykonawcę powinny być opatrzone czytelnym podpisem
3) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę
4) Minimalny termin płatności od daty wystawienia faktury – 14 dni
Zawartość oferty:
Kompletna oferta musi zawierać:
1. Strategię komunikacji kampanii oraz opis działań i scenariusz wstępny spotu
2. Potwierdzenie, że zawarte elementy w strategii komunikacji zgodnie z zapytaniem ofertowym zawierają się w kwocie przedstawionej przez Zleceniodawcę i zrealizują wszystkie elementy wyczerpująco oraz osiągną zamierzony zasięg działa.
3. Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych lub osobowych (zał. nr 1)
10. Osoba kontaktowa w sprawie niniejszego zamówienia
Rafał Mikołajczyk, rafal.mikolajczyk@fundacjamocpomocy.pl
11. Miejsce, termin i sposób złożenia oferty
Ofertę wraz z oświadczeniem prosimy przesłać elektronicznie na adres rafal.mikolajczyk@fundacjamocpomocy.pl do dnia 30.04.2024 do godz. 24.00.
Oferty niekompletne, przesłane po terminie lub pod inne niż wskazane adresy nie będą rozpatrywane przez Zamawiającego.
12.Kryteria wyboru ofert
Zamawiający porówna oferty i przyzna punkty w oparciu o kryteria wyboru oferenta zamieszczone w niniejszym zapytaniu.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający nie rozpatrzy ofert od podmiotów nie prowadzących działalności gospodarczej w zakresie usług reklamowych i marketingowych
13. Wybór ofert
Wybór ofert nastąpi w dniu 10.05.2024 i zakończony zostanie protokołem. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów oraz spełni pozostałe wymagania zamieszczone w zapytaniu ofertowym. Oceny i wyboru ofert dokona Komisja. Po dokonaniu oceny i wyborze oferty zostanie sporządzony protokół podpisany przez członków Komisji. Następnie, wybranego kontrahenta Komisja zaprosi do podpisania umowy.
Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, odstąpi od zawarcia umowy, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert dla danego zapytania.
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi drogą mailową oraz w formie ogłoszenia na stronie internetowej Zamawiającego niezwłocznie wszystkie podmioty, które przesłały oferty w ustalonym terminie. Ogłoszenie zwycięzcy niniejszego postępowania ofertowego nastąpi w dniu 10.05.2024.
14. Warunki udziału w postępowaniu oraz wymagane dokumenty Wymagania formalne wobec Oferenta/Wykonawcy:
– posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, posiada wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego;
– posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
– nie jest podmiotem powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
2. posiadaniu udziałów lub co najmniej 10% akcji;
3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli zobowiązuje się w ramach podpisanej umowy do przechowywania w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz udostępnienia kontroli dokumentacji związanej z niniejszym zleceniem do dnia 31 grudnia 2027 r.
Powyższe zapisy reguluje również załącznik nr 1.
15. Uwagi i postanowienia końcowe
Niniejsze ogłoszenie nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy prawo zamówień publicznych. Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania do zawarcia umowy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość odwołania, unieważnienia lub zmiany zapytania ofertowego bez podania przyczyny Zamawiający zastrzega sobie możliwość niepodpisania umowy bez podania uzasadnienia swojej decyzji. Wszelkie koszty związane ze złożeniem oferty ponosi oferent.