
Kolejna odsłona kampanii społecznej “Zdolni bez ale 2.0”
Wytrwałość, zdolność do adaptacji, empatia, wysoka komunikatywność, samodyscyplina…to tylko niektóre z cech, które kształtuje niepełnosprawność. I to każdego dnia- podczas rehabilitacji, kontaktów z ludźmi czy wyjścia do sklepu. A co najważniejsze, to pożądane cechy (i Twoja przewaga) na rynku pracy. Dodaj do tego swoje wykształcenie oraz kompetencje i wyrusz na poszukiwania wymarzonej pracy, która da Ci dobre pieniądze i pozwoli się spełnić zawodowo. Dołącz do kolejnej edycji kampanii “Zdolni bez ale 2.0.” i znajdź swoją wymarzoną pracę lub pracownika.
Kampania „Zdolni bez ale!” odpowiada na społeczne problemy, dotyczące pozycji osób z niepełnosprawnościami na polskim rynku pracy. Krzywdzące stereotypy, niewiedza pracodawców, pozorne bariery finansowe czy lokalowe… to wszystko potrafi zahamować rozwój zawodowy osób z niepełnosprawnościami i uniemożliwić im znalezienie wymarzonej pracy.
Fundacja Moc Pomocy razem z partnerami Grafton Gi Group Holding, Openfield i PFRON postanowiła odpowiedzieć na te problemy. Z jednej strony inspirujemy osoby z niepełnosprawnościami do poszukiwania pracy, z wykorzystaniem cech wykształconych w procesie rehabilitacji. Z drugiej przekonujemy pracodawców o wysokim potencjale osób z niepełnosprawnościami, ze szczególnym naciskiem na ich umiejętności miękkie, takie jak wysoka determinacja, zdolność do adaptacji czy empatia.
W efekcie dążymy do sytuacji win-win. Gdzie pracodawca zyskuje cennego pracownika, a więc zwiększa różnorodność zespołu, kształtuje społeczne postawy w firmie, tworzy przyjazne środowisko pracy i może skorzystać z ulg czy dofinansowań. Z drugiej strony osoba z niepełnosprawnością zyskuje pracę, przez co wzrasta jego poczucie wartości i samoocena, staje się bardziej niezależny, a także zyskuje możliwość rozwoju zawodowego i uczestnictwa w życiu społecznym.
Bohaterami kampanii są Jasiek Mela – podróżnik, społecznik i mówca motywacyjny, Rafał Mikołajczyk – działacz społeczny, mówca, sportowiec i założyciel Fundacji Moc Pomocy, Marcin Ryszka – dziennikarz sportowy, Agata Spała – Zakrzewska – trenerka, audytorka dostępności, założycielka HR Fairl Play.
Partnerem Głównym kampanii jest portal pracy Grafton Gi Group Holding, który zainspirowany akcją zamieścił specjalny filtr na swojej stronie, wskazujący oferty pracy szczególnie otwarte na osoby z niepełnosprawnościami. Partnerem kampanii jest również Openfield zajmujący się obsługą projektów badawczych, przygotowujący specjalny raport o współczesnym rynku pracy w Polsce oraz możliwościach, jakie oferuje osobom z niepełnosprawnościami. A Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych współfinansuje Kampanię “Zdolni bez ale 2.0”.
Wejdź na stronę www.zdolnibezale.pl i przekonaj się, że jesteś zdolny do pracy bez żadnego ALE.
Cel projektu:
Celem projektu jest zmiana postrzegania niepełnosprawności przez ogół społeczeństwa, dotarcie do pracowników i pracodawców i pokazanie, że osoby z niepełnosprawnościami też są dobrymi pracownikami. Chcemy pokazać, że OzN maja dość bycia postrzegani jako cierpiący i niezdolni do pracy, miłości, funkcjonowania w społeczeństwie. Chcemy pokazać, że Niepełnosprawny=Sprawny. Chcemy zwiekszyć świadomość zatrudniania OzN (zwiększyć świadomość wśród samych OzN jak i Pracodawców). Zależy nam na zwiększeniu ilość OzN które podejmują zatrudnienie i są włączane do społeczeństwa. Jest to jeden z elementów inkluzywności, który chcemy realizować w kampanii.
Czas trwania projektu: 01.03.2024 – 31.03.2025
Krótka charakterystyka projektu:
Projekt polega na prowadzeniu kampanii społecznej mającej na celu zmianę postrzegania niepełnosprawności przez ogół społeczeństwa polskiego (zarówno osoby sprawne jak i z niepełnosprawnością).
Podstawę kampanii „Zdolni bez ale 2.0” stanowi społeczny problem, dotyczący pozycji osób z niepełnosprawnościami na polskim rynku pracy. Krzywdzące stereotypy, niewiedza pracodawców, pozorne bariery finansowe czy lokalowe… to wszystko potrafi zahamować rozwój zawodowy osób z niepełnosprawnościami i uniemożliwić im znalezienie wymarzonej pracy.
To druga edycja naszej kampanii z 2023 roku.
Jesteśmy tu, by temu przeciwdziałać – stąd właśnie kampania „Zdolni bez ale”. To działanie dedykowane obu stronom medalu:
→ z jednej strony inspirujemy osoby z niepełnosprawnościami do poszukiwania pracy, z wykorzystaniem cech wykształconych w procesie rehabilitacji,
→ z drugiej przekonujemy pracodawców o wysokim potencjale osób z niepełnosprawnościami, ze szczególnym naciskiem na ich umiejętności miękkie, takie jak wysoka determinacja, zdolność do adaptacji czy empatia.
W efekcie dążymy do sytuacji win-win:
→ pracodawca zyskuje cennego pracownika, a więc zwiększa różnorodność zespołu, kształtuje społeczne postawy w firmie, tworzy przyjazne środowisko pracy i może skorzystać z ulg czy dofinansowań,
→ osoba z niepełnosprawnością zyskuje pracę, przez co wzrasta jego poczucie wartości i samoocena, staje się bardziej niezależny, a także zyskuje możliwość rozwoju zawodowego i uczestnictwa w życiu społecznym.
Projekt dofinansowany przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Kwota dofinansowania: 552 150 zł
Całościowy budżet projektu: 938 550 zł